23 May 2010

AHLI-AHLI DAN GURU-GURU KADET POLIS MENJALANI LATIHAN MENEMBAK SENJATA M16

Pada hari ini Ahad 23 Mei 2010 ahli-ahli Kadet Polis SMK Telok Kerang menjalani latihan menembak senjata M16. Mereka terdiri 29 ahli dan 7 orang guru Kadet Polis yang diiringi oleh Pn. Hjh. Arbaenah Binti Masod GPK1. Latihan menembak itu dijalankan di Lapang Sasar PDRM IPK Melaka Ayer Keroh. Mereka pergi ke sana dengan menaiki bas yang bertolak pada pukul 6.30 pagi dan sampai di Lapang sasar PDRM IPK Melaka pada pukul 9.30 pagi.

Di lapang sasar, mereka diberi latihan selanjutnya oleh jurulatih PDRM. Sebenarnya ahli-ahli dan guru-guru Kadet Polis ini terlebih dahulu diberi latihan musketri senjata M16 selama 3 hari bermula 10 Mei hingga 12 Mei 2010 di sekolah. Di lapang sasar ini mereka diberi peluang menembak dengan menggunakan peluru. Segala langkah keselamatan latihan menembak ini ditaklimatkan terlebih dahulu oleh jurulatih PDRM yang diketuai oleh Pegawai hal Ehwal Awam IPD Pontian, C/.Insp. Johari Bin Abdullah.

Semoga latihan menembak ini dapat dimanfaat sepenuhnya oleh ahli-ahli Kadet Polis. Tidak semua orang berpeluang menggunakan senjata M16 ini. Terima kasih diucapkan kepada JPNJ, PPD Pontian, IPD Pontian dan Kor Kadet Polis Pontian yang memberi ruang dan peluang kepada ahli-ahli Kadet Polis menjalani latihan menembak ini.











SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :