15 June 2010

PERKHEMAHAN KADET POLIS DAERAH PONTIAN TAHUN 2010

Pada 6 hingga 8 Jun 2010 (Ahad hingga Selasa) Kadet Polis sekolah ini telah menyertai Perkhemahan Pentauliahan Pangkat Sarjan dan Koperal Kadet Polis Daerah Pontian. Perkhemahan tersebut diadakan di Hutan Rekreasi Sungai Bantang, Bekok, Segamat, Johor.

Seramai 52 ahli Kadet Polis termasuk ahli-ahli unit beruniform lain seperti PBSM, KRS, Puteri Islam dan Kadet Bomba menyertai perkhemahan ini. Mereka disertai oleh guru-guru pengiring iaitu Cikgu Hasan Kasmuri, Cikgu Hamisah Mohd Amin, Cikgu Noraizan Mohd Rapaizal dan Cikkgu Lili Maznah Tajul Ariffin. Pemergian mereka ke tapak perkhemahan diangkut dengan menggunakan 2 lori PDRM.

Tuan Pengetua sekeluarga turut berada di kem perkhemahan pada hari kedua perkhemahan iaitu pada hari Selasa. Dalam ucapannya kepada kesemua peserta perkhemahan, Tuan Pengetua selaku Pengerusi Panitia Kadet Polis Daerah Pontian menekankan aspek keselamatan semasa berkhemah.

Perkhemahan secara rasminya ditutup pada pukul 2.30 petang 8 Jun 2010 oleh En. Hamid Bin Selamat, Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Pontian. Sijil-sijil dan cenderahati pertandingan disampaikan pada petang itu.


Khemah-khemah di Tapak perkhemahan.

Peserta SMK Telok Kerang sedang masak.

Berganding bahu menyediakan menu perkhemahan.

Tuan Pengetua bersama Cikgu Hasan sedang minum petang
di khemah pegawai.

Tuan Pengetua berucap di hadapan peserta perkhemahan.

En. Hamid Bin Selamat sedang berucap di majlis penutup perkhemahan.

Peserta SMK Telok Kerang sedang bertanding tarian poco-poco.

Peserta SMK Telok Kerang berehat sambil menyaksikan
pertandingan tarian poco-poco.

Semua peserta perkhemahan berhimpun mendengar taklimat
daripada Komandan perkhemahan.



SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :