18 October 2010

AKTIVITI SELEPAS PMR

Pada setiap tahun, selepas pelajar-pelajar tingkatan 3 selesai menduduki peperiksaan, masih berbaki 5 hingga 6 minggu sebelum cuti panjang hujung tahun. Pihak sekolah biasanya merancang aktiviti atau program bagi memenuhi masa pelajar-pelajar ini yang hadir ke sekolah. Guru-guru kaunseling akan membuat program yang bersesuaian mengikut subjek-subjek tertentu. Di antara program itu ialah lawatan, kuiz, sukan dan permainan, mengindahkan kawasan sekolah, belajar menjahit, dan lain-lain.

Pagi ini tibalah giliran guru-guru Kemahiran Hidup melaksanakan aktiviti untuk pelajar-pelajar. Masa yang diperuntukkan ialah 2 jam. Bagi pelajar-pelajar KH3, mereka dibahagi kepada dua kumpulan. Kumpulan pertama ditugaskan membersih dan mengecat semula astaka sekolah di bawah seliaan Cikgu Hatta. Kumpulan kedua pula menanam pisang tanduk di belakang Bengkel KH yang diselia oleh Cikgu Hasan Kasmuri.

Diharap semua aktiviti yang dirancang ini bermanfaat kepada pelajar-pelajar. Sayangi sekolah kita.






SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :