08 October 2016

Hari Sukan Negara 2016

Sambutan Hari Sukan Negara telah di isytiharkan pada setiap hari Sabtu minggu kedua bulan Oktober setiap tahun. Sambutan Hari Sukan Negara ini merupakan suatu inisiatif Kementerian Belia dan Sukan di mana ia adalah satu langkah pro aktif didalam proses transformasi ke arah mencapai hasrat menjadikan Malaysia sebagai sebuah ‘Negara Bersukan’ (Sporting Nation). Oleh yang demikian, Hari Sukan Negara di jadikan agenda nasional yang selari dengan matlamat negara ke arah Wawasan 2020.







Tahniah kepada Unit Kokurikulum SMKTK kerana berjaya menganjurkan Hari Sukan Negara 2016 dengan jayanya pagi tadi.  Acara bermula seawal 7.20 pagi dimana semua murid dikumpulkan untuk mengemaskini rekod kehadiran sebelum taklimat perjalanan program.  Acara diteruskan dengan senamrobik selama 45 minit sebelum murid berehat dan dihidangkan sarapan pagi dan air minuman.  Acara kemuncak adalah aktiviti berjalan 10,000 langkah di kawasan sekitar sekolah di laluan yang telah dikenalpasti.  Murid kelihatan begitu seronok melibatkan diri dalam acara hari ini terutama pada acara peutup iaitu acara cabutan bertuah.

Tahniah sekali lagi kepada penganjur, murid yang terlibat dan semua yang menjayakan program ini secara langsung atau tidak.

SMKTK Cemerlang.

SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :