17 May 2010

SAMBUTAN HARI GURU SMK TELOK KERANG 2010 - GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

SELAMAT HARI GURU

Hari ini Isnin 17 Mei 2010 warga SMK Telok Kerang merayakan Sambutan Hari Guru. Hari Guru pada tahun ini masih bertemakan 'Guru Pembina Negara Bangsa'. Hujan dan ribut yang melanda sekitar SMK Telok Kerang pada dinihari menyebabkan beberapa acara tidak dapat dijalankan di Dataran Nilam dan di padang sekolah.

Sambutan Hari Guru peringkat sekolah sebenarnya telah bermula dua minggu yang lepas dimana guru-guru dan kakitangan telah menyertai beberapa acara sukan seperti pertandingan futsal dan bowling. Dengan adanya pertandingan ini terserlahlah bakat, kebolehan dan kemahiran guru-guru dalam dua bidang sukan tersebut. Tahniah kepada para pemenang! Yang tak menang tu jangan sedih dan jangan menangis. Hadiah tetap dapat.

Acara pada hari ini bermula dengan perbarisan masuk guru-guru ke Dewan A dengan diiringi paluan kompang oleh pelajar-pelajar. Sesi pertama ialah sesi ucapan dan membaca perutusan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia dan perutusan Menteri Pelajaran. Kemudian diikuti lapaz ikrar oleh guru-guru dan seterusnya nyanyian lagu Guru Malaysia dan lagu Guru Pembina Negara Bangsa. Sesi kedua pula ialah acara permainan kecil di kalangan guru-guru. Sesi ketiga pula ialah acara hiburan di Dewan A yang disertai oleh guru-guru dan pelajar-pelajar.

Kami mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru SMK Telok Kerang. Syabas dan tahniah kerana guru-guru telah memberi komitmen yang tinggi terhadap semua tugasan sama ada dalam bidang kurikulum atau kokurikulum.

"GURU PEMBINA NEGARA BANGSA"

SELAMAT HARI GURU.


Foto-foto Sambutan Hari Guru SMK Telok Kerang tahun 2010.









SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :