Piagam Pelanggan SMK Telok Kerang



Kami dengan penuh tekad dan iltizam berikrar dan berjanji 
akan menumpukan dan tenaga kami untuk: 

 Pelajar
Memastikan proses pembelajaran dan pengajaran berjalan pada masa 
yang ditetapkan dalam jadual waktu.
Memeriksa buku murid selewat-lewatnya 2 hari selepas dikumpulkan.
Memastikan kebajikan murid diambil tindakan serta-merta. 

Guru & Staf
Memastikan semua guru dan staf menerima gaji tepat pada masanya.
Memaklumkan kepada semua guru dan staf sokongan segala edaran 
daripada 'stakeholdrs' berkaitan perjawatan dan latihan dibuat 
selewat-lewatnya 2 hari daripada tarikh surat diterima.
Mengadakan sesi perkembangan staf sekurang-kurangnya 3 kali setahun.
Semua tuntutan perjalanan diproses dalam masa 1 minggu 
selepas borang dihantar. 

Ibubapa
Segala aduan dan rayuan bertlis dapat diproses dalam masa 5 hari bekerja.
Borang permohonan pertukaran sekolah diproses dalam masa 1 jam 
sebelum dihantar kepada pihak berkenaan.
Memastikan ibubapa mendapat maklumat terkini tentang 
pencapaian pendidikan. 

Komuniti 
Memberi kerjasama erat kepada semua aktiviti kemasyarakatan.
 
Stakeholders
Memberi maklum balas kepada semua surat arahan dan 
stakeholders selewat-lewatnya 3 hari selepas surat diterima.