03 February 2011

SYARIKAT SIMEN LAFARGE TAJA 5,000 NASKHAH UTUSAN MALAYSIA

Utusan Malaysia 29 Januari 2011

JOHOR BAHRU 28 Jan. - Syarikat simen, Lafarge Cement Sdn. Bhd., telah menaja 5,000 naskhah akhbar Utusan Malaysia bernilai RM4,896 untuk diagihkan kepada enam buah sekolah di Pasir Gudang dan Pontian, dekat sini.


TAY Chee Hui (empat dari kanan) menyerahkan replika cek
kepada Mohd. Asri Jantan bagi menaja 5,000 naskhah
Utusan Malaysia di Pasir Gudang, Johor Bahru, semalam.
Turut hadir guru besar dan pengetua enam buah sekolah terbabit. 

Eksekutif Kanan Pemasaran Utusan Melayu (M) Bhd. Zon Selatan, Mohd. Asri Jantan berkata, sekolah-sekolah terbabit ialah Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pasir Gudang, Sekolah Kebangsaan (SK) Pasir Gudang 2, SK Pasir Gudang 3, SK Pasir Putih dan SK Perigi Acheh.

Kata Mohd. Asri, turut menerima tajaan tersebut ialah SMK Telok Kerang iaitu satu-satunya sekolah dari Pontian.

Menurutnya, menerusi penajaan tersebut sekolah terbabit mendapat sisipan pendidikan ADaP, akhbar Utusan Malaysia pada setiap hari Rabu bagi sekolah rendah, manakala pada hari Khamis untuk sekolah menengah.

"Penajaan itu adalah khusus untuk pelajar sekolah rendah dan menengah yang akan menghadapi peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Tajaan itu akan diedarkan mulai Februari hingga menjelang peperiksaan, dengan anggaran antara 15 hingga 20 naskhah bagi setiap sekolah," jelasnya.

Beliau berkata demikian pada majlis penyerahan replika cek bernilai RM4,896 sumbangan Lafarge untuk menaja 5,000 naskhah Utusan Malaysia di Lafarge Cement di Pasir Gudang, di sini hari ini.

Turut hadir ialah Pengurus kilang Lafarge Cement, Tay Chee Hui disertai para pengetua dan guru besar sekolah terbabit.

Sementara itu, Chee Hui berkata, setiap tahun syarikat itu memberikan bantuan kepada pelajar miskin serta mengiktiraf pelajar-pelajar cemerlang di enam sekolah terlibat dan program ini merupakan tahun keenam ia dilaksanakan.

"Sebagai sebuah syarikat, wajar bagi kami membantu kerajaan dalam menjalankan kerja-kerja kemasyarakatan dengan harapan dapat melahirkan masyarakat yang sempurna. Kami juga memberi bantuan kewangan dan simen kepada sekolah-sekolah yang memerlukan, begitu juga masyarakat sekitar Pasir Gudang telah memanfaatkan simen yang disumbangkan apabila rumah mereka ditimpa musibah kebakaran sebelum ini," katanya lagi.

Tambah beliau, pihaknya turut prihatin terhadap alam sekitar dengan mengadakan gotong-royong membersihkan kawasan Sungai Padang di Suaka Burung Panti, Kota Tinggi.

SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :