11 February 2010

SUKAN SMK TELOK KERANG TAHUN 2010: PRA KEJOHANAN

Pra kejohanan (acara sukan sebelum sukan sebenar) di jalankan selama dua petang iaitu pada petang Selasa dan petang Rabu (9 - 10 Februari 2010). Riuh-rendah padang sekolah dengan sorakan penyokong rumah-rumah sukan. Setakat pada hari ini, kedudukan mata bagi setiap rumah adalah seperti berikut:
  1. Rumah Biru - 664
  2. Rumah Hijau - 621
  3. Rumah Kuning - 608
  4. Rumah Merah - 489
Setelah tamat pra kejohanan, Rumah Biru telah memintas kedudukan Rumah Hijau sebagai peneraju dan mengatasi rumah-rumah lain dalam persaingan merebut status johan Kejohanan Olahraga SMK Telok Kerang Tahun 2010. Namun perjuangan masih belum berakhir sehinggalah dilangsungkan Kejohanan Olahraga SMKTK yang bakal diadakan pada hari Khamis, 25 Februari 2010. Daripada cakap-cakap dan sembang-sembang kedai kopi dan kopitiam, Rumah Biru akan terus mengungguli kejohanan tahun ini setelah usaha mereka untuk merebut takhta kejohanan sepanjang 7 tahun yang lepas gagal dan mengecewakan. Bukan sahaja gagal dalam misi bahkan kedudukan mereka hanya bersilih ganti di tempat ke tiga dan ke empat. Namun pada tahun ini Rumah Biru berharapan setinggi Gunung Pulai untuk merampas takhta kejohanan. Kepada guru-guru dan ahli Rumah Hijau, Rumah Merah dan Rumah Kuning, sama-samalah menggembeling tenaga, usaha dan strategi untuk memintas kedudukan Rumah Biru. Teruskan usaha anda. Semoga berjaya!!!

SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :