11 November 2010

MAJLIS PERSARAAN TN. HJ. HARSHAT B ABD. RAHAMAN DAN PN. HJH. MAZNAH BT ABU TALIB

Pagi ini suasana SMK Telok Kerang berlainan daripada hari-hari biasa. Dua orang guru yang disayangi akan bersara. Mereka ialah Tn. Hj. Harsat B Abd Rahman, GPK1 dan Pn. Hjh. Maznah Bt Abu Talib, GC Kemahiran Hidup ERT. Dengan takdir Allah SWT mereka berdua memulakan karier sebagai guru pada hari yang sama dan sekolah yang sama iaitu di SMK Ayer Baloi dan bersara bersama di sekolah yang sama iaitu di SMK Telok Kerang.

Majlis persaraan diadakan di Dewan A dengan dihadiri oleh guru-guru dan pelajar-pelajar. Majlis dimulakan dengan perarakan kompang mengiring mereka berdua masuk ke dewan. Biodata mereka berdua dibacakan oleh Cikgu Zamri  B Ismail.  Dalam ucapan terakhirnya, Cikgu Harsat dan Cikgu Maznah bercerita mengingat kembali nostalgia semasa mula-mula menjadi guru. Ada kenangan manis dan ada kenangan pahit.

Majlis berakhir dengan acara 'send off' mereka berdua dengan diiringi sorakan barisan pelajar-pelajar di kiri dan kanan sepanjang jalan keluar ke pintu utama.

Selamat bersara cikgu. Walaupun dah bersara, panggilanmu tetap 'Cikgu'. Cikgu Harsat dan Cikgu Maznah, jasamu tetap di kenang.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Hancur badan dikandung tanah
Budi yang baik dikenang juga











SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :