22 July 2011

MAJLIS PERSARAAN EN. SAMSUDDIN BIN AMI

Semalam adalah hari terakhir bagi seorang warga SMKTK yang disayangi iaitu En. Samsuddin B Ami bertugas di sekolah ini. Beliau akan bersara wajib pada usia 58 tahun pada hari itu. Selamat bersara.

En. Samsuddin B Ami atau mesra dengan panggilan 'Abang Sam' di kalangan guru-guru dan 'Pak Cik Sam' di kalangan murid-murid sekolah ini memulakan kerjaya sebagai Pegawai Am Rendah (PAR) pada 6 Januari 1969 seawal usia 15 tahun. Mula bertugas di SMK Telok Kerang pada 16 Mei 1991.

Beliau dilahirkan pada 21 Julai 1953 di Batu Pahat, Johor. Berkahwin dengan pasangan hidupnya iaitu Pn. Siti Robiah Bt Mahfod pada 4 Ogos 1984. Pada usia persaraan ini beliau dikurniakan dua orang anak lelaki dan seorang anak perempuan. Kini beliau tinggal di rumah barunya yang tersergam indah di hadapan SK Telok Kerang, di Kampung Telok Kerang.

Beliau yang terlalu sayangkan isterinya amat mudah memberi kerja sama kepada guru-guru yang meminta bantuannya. Bersama rakan sekerjanya iaitu En. Rosle B Mohd Khair, beliau berusaha memperbaiki kerosakan fizikal sekolah atau membina fizikal sekolah yang baru. Kerja-kerja seperti penghantaran 'relief' untuk guru-guru, percetakan nota-nota dan kertas soalan yang kadang-kadang berlambak-lambak adalah permainan biasa baginya. Semua beres...

Satu keistimewaan En. Samsuddin Bin Ami ini ialah beliau banyak tahu mengenai sesuatu perkara terutamanya mengenai perkara-perkara yang berlaku di Pontian. Tanyalah kepada beliau, jawapan yang diterima boleh membantu kita. Beliau banyak kenalan. Hatinya gembira apabila dapat bersama kawan-kawan.

Untuk rancangan semasa bersara nanti, pada permulaannya beliau akan duduk rehat-rehat selepas berkebun di kebunnya. Keiinganan dan minatnya untuk berniaga akan dilaksanakan selepas beberapa bulan di alam persaraan.

Kami mengucapkan selamat bersara.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Hancur badan dikandung tanah
Budi yang baik dikenang juga









SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :