20 August 2011

KIBARAN JALUR GEMILANG MENYEMARAKKAN HARI KEMERDEKAAN NEGARA

Adalah lebih bermakna jika ulang tahun hari kemerdekaan Malaysia kita rayakan bersama dengan kibaran Jalur Gemilang. Kibarkanlah Jalur Gemilang di mana-mana di tempat yang sesuai. Lagi banyak lagi bagus. Semakin tinggi Jalur Gemilang dikibarkan, semakin tinggi semangat cinta kita kepada Malaysia.

Detik bersejarah kemerdekaan negara mesti dihayati oleh seluruh rakyat dengan menghargainya melalui kibaran Jalur Gemilang. Tunjukkan semangat cintakan tanah air dengan mengibarkan Jalur Gemilang. Sebagai salah satu tanda kita menghargai nikmat yang dikecapi melalui kemerdekaan yang dicapai adalah dengan mengibarkan bendera Jalur Gemilang terutama pada sambutan bulan kemerdekaan yang giat diadakan sekarang.

Kempen kibarkan Jalur Gemilang sempena bulan kemerdekaan merupakan usaha kerajaan untuk menimbulkan perasaan cintakan negara di kalangan rakyat agar mereka sama-sama bertanggungjawab untuk mempertahankan kemerdekaan negara yang telah dicapai sejak sekian lama. Sebagai generasi yang bertanggungjawab, sejarah perjuangan kemerdekaan negara mesti dihayati sepanjang masa lebih-lebih pada bulan kemerdekaan ini.

Rakyat Malaysia tanpa mengira kaum mesti sentiasa meningkatkan semangat patriotisme dengan mengibarkan Jalur Gemilang sebagai mengenang jasa negara kepada mereka.

Diucapkan terima kasih kepada kumpulan murid Tingkatan 4 Landskap yang membantu Cikgu Hasan Kasmuri mengibarkan Jalur Gemilang di kawasan sekolah. Mereka ialah Mohd. Amiruddin  Kamarudin, Mohd. Syahmi Hamsatun, Mohd. Najib Hamzah, Mohd Khairil Azri Abd Kadir, Faiezrul Radzi Fuad Hashim dan Ishamudin Naharuddin.









SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :