11 November 2011

MAJLIS GRADUASI TINGKATAN 5 2011

Pagi ini bertempat di Dewan A, pelajar-pelajar Tingkatan 5 menghadiri Majlis Graduasi Tingkatan 5 2011. Majlis ini khusus diadakan untuk pelajar-pelajar Tingkatan 5 yang akan menamatkan alam persekolahan setelah menimba ilmu selama 5 tahun belajar di sekolah ini. Sejak pagi-pagi lagi para graduan bersama ibubapa mereka telah bersiap sedia dengan jubah masing-masing mananti ketibaan Pegawai Pelajaran Daerah Pontian. 

Majlis bermula apabila ketibaan En. Abdul Rahim Bin Lamin, Pegawai Pelajaran Daerah Pontian yang diiringi oleh Tuan Pengetua masuk ke dalam dewan. Di dalam dewan sudah sedia menunggu pelajar-pelajar yang duduk kemas di tempat masing-masing tampan segak dan manis berpakaian graduasi kebiruan.

Majlis yang dirasmikan oleh En. Abdul Rahim Bin Lamin, nampak meriah apabila pelajar-pelajar memakai pakaian graduasi serba biru sentiasa tersenyum riang. Selepas menyampaikan ucap utama, En. Abdul Rahim Bin Lamin menyampaikan sijil-sijil kepada semua pelajar. Diantara sijil-sijil tersebut ialah sijil pelajar terbaik dalam peperiksaan percubaan SPM, sijil pencapaian terbaik setiap subjek, sijil penghargaan dalam kegiatan kokurikulum, sijil sahsiah terbaik, dan lain-lain. Irama daripada muzik tradisional gamelan yang dimainkan oleh pelajar-pelajar Tingkatan 2 mengiringi sepanjang upacara penyampaian sijil-sijil tersebut berjalan.

Selaian daripada guru-guru, ibu dan bapa pelajar-pelajar turut hadir untuk meraikan anak-anak mereka buat kali terakhir di SMKTK sebelum menghadapi peperiksaan SPM pada minggu hadapan. Zaman di alam persekolahan menengah bagi anak-anak ini akan berakhir tak lama lagi.  Selepas tamat menghadapi peperiksaan SPM nanti, tentunya pelajar-pelajar tersebut bertaburan mengikut haluan masing-masing. Mereka akan datang lagi ke sekolah apabila nak ambil slip keputusan SPM pada Mac 2012 dan juga membereskan urusan kemasukan ke pusat-pusat pengajian lanjutan.

Semoga dengan pakaian graduasi yang dipakai itu, akan menjadikan pelajar-pelajar ini bersemangat untuk menghadapi peperiksaan SPM dan seterusnya melanjutkan pelajaran ke menara gading atau ke institusi pengajian yang lain. Itulah harapan kami warga SMKTK dan ibubapa kalian. Semoga kalian berjaya.








































SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :