16 May 2013

SAMBUTAN HARI GURU 2013

Dengan bertemakan Guru Malaysia 1 Aspirasi 1 Agenda, sambutan Hari Guru peringkat sekolah diadakan pada pagi ini. Hujan rahmat yang turun sepanjang malam dan pagi ini betul-betul membawa rahmat apabila semua guru dan semua pelajar berhimpun di Dewan A untuk bersama-sama melaksanakan 1 Aspirasi 1 Agenda menyambut sambutan Hari Guru. 

Sambutan yang bermula pada pukul 7.00 pagi dibahagikan kepada tiga segmen. Segmen pertama yang bertempat di Dewan A khusus bagi Ikrar Hari Guru, bacaan perutusan, nyanyian lagu Guru Malaysia dan lagu-lagu bertemakan Hari Guru, serta penyampaian cenderahati kepada guru-guru. Segmen kedua menyusul dengan acara perlawanan bolasepak 7 sebelah antara guru-guru iaitu pasukan guru JDT melawan pasukan guru Johor Lama di padang. Manakala guru-guru perempuan pula menyertai pertandingan 'explore race' dan pertandingan 'kerusi berirama'. Segmen ketiga pula adalah pertandingan persembahan pelajar-pelajar dan guru-guru di pentas Dewan A. Acara ini diselang-selikan dengan cabutan bertuah.

Kami mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada guru-guru kami di SMK Telok Kerang dan kepada semua guru di serata pelusuk negara kita Malaysia. GURU MALAYSIA 1 ASPIRASI 1 AGENDA.































SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :