22 May 2019

Majlis Khatam Al-Quran dan Infaq Ramadhan










Pada 22 Mei 2019, bermula pada pukul 7.15 pagi dan bertempat di Dewan terbuka SMK Telok Kerang, telah diadakan satu majlis bersempena Nuzul Al-Quran pada 17 Ramadhan 1440 Hijrah. Majlis Khatam Al-Quran dan Infaq Ramadhan Tahun 2019 telah disempurnakan oleh Puan Pengetua Hajah Azizah binti Omar.

Mendahului majlis ialah acara bacaan al-Mathurat dan khatam al-Quran dibawah pimpinan Cikgu Shamsul. Suasana sekolah bergema dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran yang dibaca secara beramai-ramai. Semua warga sekolah yang beragama Islam hadir di Dewan terbuka.

Penyampaian sumbangan Infaq Ramadhan menyusul kemudian dengan Puan Pengetua menyampaikan sumbangan berbentuk pakaian, wang, makanan, kuih-muih dan beras kepada murid-murid yang layak menerimanya khususnya murid miskin dan murid yatim yang kehilangan ibu dan bapa masing-masing. Semoga dengan sumbangan ini, ianya dapat memberi kegembiraan murid-murid ini bersama keluarga untuk merayakan aidilfitri yang akan menjelang tak lama lagi. Seramai 94 orang murid menerima sumbangan ini.

Sekalung budi dan terima kasih kepada penderma-penderma yang budiman, guru-guru, staf-staf sokongan, pekerja-pekerja swasta dan semua yang terlibat sama ada secara langsung dan tidak secara langsung dalam menjayakan majlis ini.

Belajar Untuk Berbakti,
SMKTK Cemerlang.


SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :