17 April 2017

Tahniah Cikgu Suraya !



Johor Bahru: Keikhlasan guru disiplin Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Kota Puteri Masai memberi perlindungan terhadap anak muridnya yang kurang bernasib baik mendapat penghargaan selepas menerima Anugerah Khas Sikap Prihatin dan Sumbangan Dalam Kemenjadian Murid, hari ini.

Guru berkenaan, Suraya Abdul Rahim, 38, memperoleh anugerah berkenaan yang disampaikan Pengarah Pendidikan Negeri Johor, Shaharudin Sharif sempena Majlis Anugerah Kecemerlangan SPM, STAM dan STPM 2016 di Jabatan Pendidikan Negeri Johor hari ini.

Anugerah khas itu susulan usaha murni guru lukisan kejuruteraan dan matematik itu dalam membantu pelajar, Farah Marcella Bandie, 18, hingga mencapai kecemerlangan 6A dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang diumumkan sebelum ini.

Malah Fara Marcella sebelum ini pernah dibuang sekolah ketika di tingkatan empat akibat masalah kehadiran, namun mendaftar kembali dan melanjutkan persekolahan pada tingkatan lima atas inisiatif diri.

Bagaimanapun dia yang tidak hadir ke sekolah hampir dua bulan mendapat suntikan semangat daripada guru disiplin berkenaan yang menawarkan tempat tinggal bersamanya untuk menduduki SPM.

Kisah keluarga berkenaan dikongsikan menerusi laman sosial berikutan kedaifan hidup pelajar berkenaan selepas terpaksa berkeja di warung burger, selain ibu serta enam adik beradiknya menumpang di pusat snuker di Masai.

sumber : harian metro

SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :