20 April 2011

SMK TELOK KERANG MENJADI TUAN RUMAH PERBARISAN PERINGATAN HARI KOR KADET POLIS KE-41 DAERAH PONTIAN TAHUN 2011

Petang tadi sempurnalah Perbarisan Peringatan Hari Kor Kadet Polis Ke-41 Daerah Pontian Tahun 2011. Perbarisan yang berlangsung di Dataran Nilam SMK Telok kerang bermula tepat pada pukul 3.00 petang apabila barisan kawalan kehormatan masuk baris.

Perbarisan dirasmikan sempurna oleh ASP Haji Othman Bin Sulaiman, Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Pontian. Hadir bersama dalam perbarisan tersebut ialah En. Ab. Rahim Bin Lamin, Pegawai Pelajaran Daerah Pontian dan En. Abdul Hamid Bin Abu Bakar, Pengetua SMK Telok Kerang merangkap Pengerusi Panitia Kor kadet Polis Daerah Pontian. Turut sama hadir ialah para jemputan iaitu Tuan Pengetua, GPK 1, GPK HEM, GPK Kokurikulum semua sekolah menengah , pegawai-pegawai polis IPD Pontian dan guru-guru Kadet Polis.

Perutusan Ketua Polis Negara telah dibacakan oleh ASP Haji Othman Bin Sulaiman, Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Pontian selepas En. Ab. Rahim Bin Lamin, Pegawai Pelajaran Daerah Pontian menyampaikan ucapannya.

Perbarisan diserikan apabila barisan Kawalan Kehormatan yang nampak segak dan gagah mula masuk baris. Barisan Kawalan Kehormatan ini terdiri daripada 33 ahli Kadet Polis dari SMKDAHA, Sekolah Maahad Pontian dan Sekolah Tinggi Pei Chun yang diketuai oleh Sarjan KP Puteri Noratiqa Binti Salimi dan dipimpin oleh Pegawai Baris iaitu Insp. KP Shamsul Sazali Bin Salimin. Di belakang barisan Kawalan Kehormatan ini ialah detachmen yang terdiri daripada platun-platun Kadet Polis semua sekolah di daerah Pontian.

Perbarisan pada petang tadi dalam keadaan yang tenang dan hening dengan suhu keliling yang dingin kerana hujan turun sekali-sekala. Hujan rahmat...
















SMKTK

Info SMKTK

Sekolah Pengajaran dan Pembelajaran Abad ke-21, Sekolah Bestari Luar Bandar Sekolah Lestari #belajaruntukberbakti #smktkcemerlang

Subscribe Blog ini melalui Email :